Wymagania instalacyjne

Istnieje tylko kilka wymagań, które należy spełnić, aby zainstalować Pendix eDrive.

 

Wymogi bezpieczeństwa Twojego roweru

 Twój rower powinien być w bardzo dobrym stanie technicznym i nie powinien mieć żadnych wad i uszkodzeń, których nie można naprawić przed wyposażeniem roweru w zestaw Pendix. Ponadto wszystkie podzespoły i części związane z bezpieczeństwem powinny być nienaruszone i niezużyte. Należą do nich opony, felgi, hamulce, rama, łożyska, kierownica, mostek, przerzutka tylna, układ napędowy. Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, zalecamy skontaktowanie się z wyspecjalizowanym sprzedawcą, który może sprawdzić Twój rower.

Jeśli bierzesz udział w ruchu drogowym swoim rowerem, upewnij się, że Twój rower jest bezpieczny i spełnia wymagania kodeksu drogowego.

 Obowiązkowe wyposażenie roweru:

  • Światło przednie: przynajmniej jedno, białe albo żółte, świecące światłem ciągłym lub migającym.
  • Światło tylne: przynajmniej jedno czerwone światło odblaskowe.
  • Światło tylne: przynajmniej jedno świecące ciągle lub migająco.
  • Hamulec: przynajmniej jeden i koniecznie sprawny.
  • Sygnał dźwiękowy: np. najpopularniejszy dzwonek.

 Dodatkowe elementy, takie jak błotniki na koła, osłona łańcucha lub paska lub system świateł postojowych nie są obowiązkowe, ale mimo to przydatne.

Montaż Pendix w Twoim rowerze

"Warunki do spełnienia"

Podczas montażu zestawu Pendix eDrive suport roweru zostanie wymieniony na suport Pendix z czujnikiem wspomagania (suport tensometryczny). Tylko dla suportu BSA . Termin „BSA” oznacza rodzaj gwintu, który jest używany do mocowania suportu w ramie. Lewa miska suportu jest zaprojektowana z konwencjonalnym gwintem prawoskrętnym, a prawa miska suportu z gwintem lewym. Istnieją dwa warianty szerokości mufy BSA: szerokość 68 mm i 73 mm. Montaż suportu Pendix jest możliwy w obydwu szerokościach mufy z zastosowanie podkładki dystansowej pod miskę suportu, w zależności od jej szerokości. Szerokość mufy można zmierzyć przed demontażem starego łożyska suportu.

Silnik i bateria Pendix potrzebują wystarczająco dużo miejsca na Twoim rowerze do prawidłowej pracy. Silnik jest zawsze montowany po lewej stronie roweru, naprzeciw tarcz zębatych mechanizmu korbowego. Baterię można montować w różnych miejscach i pozycjach. Aby sprawdzić, czy Twój rower ma wystarczająco dużo miejsca na montaż zestawu Pendix, oferujemy szablony, które po wydrukowaniu pozwolą to sprawdzić.

"Przydatne"

W zestawie do montażu znajduje się korba prawa Pendix, która zastąpi zdemontowaną starą korbę oraz uchwyt baterii.

Do montażu korby Pendix wymagane są z 4-otworowe tarcze zębate o rozstawie otworów 4 x 104 mm lub 4 x 64 mm. Jeśli Twój rower nie posiada opisanych tarcz, istnieje możliwość ich wymiany na nowe współpracujące z korbą Pendix. Jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy i umiejętności zleć instalację dealerowi Pendix.

Do instalacji Pendix ePower (baterii) standardowo dostarczany jest specjalny uchwyt – łoże. Montaż uchwytu ułatwią otwory do przykręcania koszyka bidonu, które są w ramie Twojego roweru. Jeśli bateria nie mieści się w tej pozycji, można ją również zamontować na górnej rurze lub na rurze podsiodłowej za pomocą opasek zaciskowych. Do montażu uchwytu opaskami zaciskowymi wskazane jest narzędzie do napinania taśmy, które można również u nas nabyć

Modernizuj z Pendix eDrive

Rowery miejskie, trekkingowe, crossowe lub górskie także rowery cargo  – silnik Pendix można zastosować prawie do każdej ramy i każdego typu roweru. 

Przekształcenie roweru w zaawansowany model e-roweru zajmuje niewiele czasu.